До средата на годината за мобилно съдържание са похарчени близо 40 милиарда долара

До средата на годината за мобилно съдържание са похарчени близо 40 милиарда долара

През първото полугодие на 2019 за мобилни приложения и игри са били изхрачени почти 40 милиарда долара, сочат данни от анализ на Sensor Tower. Проучването обхваща двата основни магазина – App Store и Google Play, и показва 15% ръст спрямо същия период на миналата година. През отчетния период потребителите на iOS са похарчили 25.5 милиарда долара в App Store, което е с 13% повече на годишна база, а при Android сумата е 14.2 милиарда долара при близо 20% ръст.

Най-оборотен е сегментът с игрите, който достига до 29.6 милиарда долара, като само Arena of Valor (Honor of Kings), която е разработка на Tencent, е генерирала 728 милиона долара. На втора позиция по приходи е Fate/Grand Order с 628 милиона долара, следвана от Monster Strike с 566 милиона долара. При приложенията водещото предложение е Tinder с 497 милиона долара, а на второ и трето място се нареждат Netflix с 399 милиона долара и Tencent Video с 278 милиона долара.

По отношение на броя изтегляния се наблюдава общ ръст до 56.7 милиарда, което е с 11% повече на годишна база. Близо 42 милиарда от тях са при Android, а 14.2 милиарда при iOS. Въпреки това платформата на Apple все още генерира два пъти по-високи приходи. Най-сваляните приложения и през двете платформи са WhatsApp, Messenger, Facebook, TikTok и Instagram.

Източник: Sensor Tower