HTC Vive пренася Мона Лиза във виртуалната реалност

Загадъчната Мона Лиза е може би една от разпознаваемите картини, която всеки може да свърже с нейния създател Леонардо да Винчи. Всеки, който иска да я види на живо в Лувъра, със сигурност няма да има лесна задача, защото не само ще трябва да се изправи пред тълпите от туристи (над 20 000 я виждат всеки ден), а и ще трябва да се наслаждава на шедьовъра, докато той се намира зад стъклена преграда. Лувърът обаче има друга идея, която ще позволи на Мона Лиза да достигне до още повече почитатели на изкуството.

Може да ви е интересно

За това помага проектът HTC Vive Arts, който е предназначен изключително за музеи, галерии и други културни институции и има за цел дигитализирането на важни обекти от културното ни наследство. Благодарение на него става факт Mona Lisa: Beyond the Glass – ново преживяване във виртуална реалност, което позволява на зрителите да се доближат изключително близо до платното и да разгледат картината в големи подробности, както никога досега. Това ще е и първото VR преживяване на Лувъра.

Част от приложението ще осигури възможност за разглеждане на картината, докато тя се носи във виртуалното пространство, и ще разкрие детайли, които не могат да се видят с невъоръжено око. В друга секция ще има детайли за творбата и за нейния мистериозен обект. Приложението ще дебютира в Лувъра на 24 октомври като част от рестроспективната изложба, посветена на 500 година от смъртта на ренесансовия гений. Ползването му в залата под стъклената пирамида обаче ще изисква предварително записване и закупуване на билет, за да се избегне образуването на опашки. Билетите могат да се закупят от днес.

Ако нямате намерение да отидете до Париж, за да изпитате Mona Lisa: Beyond the Glass, няма страшно. HTC обещава да пусне разширена версия на приложението в своята абонаментна VR услуга Viveport, която ще ви позволи да се потопите в преживяването от комфорта на собствения си дом. По-късно то ще е налично и за други платформи. Според HTC приложението ще прехвърли потребителите в Лувъра и ще им осигури достъп до други творби на Леонардо да Винчи.

  • Според мен причината е, че всички се направиха на хитри и създадоха очила, които струват по една торба с пари и на всичкото отгоре искат и компютър, който струва една торба с пари.

    Аз лично ползвам PlayStation VR - да, не е най-качественото устройство на пазара, но е достъпно и забавно.
    Ако всички бяха подходили така интересът към VR щеше да е по-голям, щеше да има повече фирми, които правят добър софтуер за тях, щеше да има повече приходи за инвестиции и VR щеше да еволюира и то си става затворен кръг.
    Това не се случи и сме назад още и като техника и като инвестиции и приложения и като интерес на масите и цени.

    Лично аз съм голям фен и мисля, че има бъдеще технологията, просто трябва да стискаме зъби и да чакаме да стане това, което ни се иска на всички.
    Е, не всички, Google cardboard и китайските VR очила, базирани на тях са без образно евтини.
    tzincbg
  • Според мен причината е, че всички се направиха на хитри и създадоха очила, които струват по една торба с пари и на всичкото отгоре искат и компютър, който струва една торба с пари.

    Аз лично ползвам PlayStation VR - да, не е най-качественото устройство на пазара, но е достъпно и забавно.
    Ако всички бяха подходили така интересът към VR щеше да е по-голям, щеше да има повече фирми, които правят добър софтуер за тях, щеше да има повече приходи за инвестиции и VR щеше да еволюира и то си става затворен кръг.
    Това не се случи и сме назад още и като техника и като инвестиции и приложения и като интерес на масите и цени.

    Лично аз съм голям фен и мисля, че има бъдеще технологията, просто трябва да стискаме зъби и да чакаме да стане това, което ни се иска на всички.
    radko89
  • Интересно е, че масовото навлизането на виртуалните очила изобщо не се случва с темповете с които се очакваше.
    board