VR очилата Vive Cosmos вече могат да се закупят и в България

На 3 октомври стартираха продажбите в Европа на новите очила за виртуална реалност Vive Cosmos и заедно с това те се появиха и в България. До края на годината устройството ще се предлага ексклузивно от Ozone на цена 1619 лева, а през следващата година ще може да се открие и в големите магазини за техника. Закупилите Vive Cosmos ще получат и 6 месеца достъп до услугата Viveport Infinity, която предоставя неограничен достъп до VR приложения и игри срещу фиксирана такса на месец от 25.99 лв. За напарвилите предварителна поръчка този период е 12 месеца.

Vive Cosmos е наследник на първите очила Vive и отново има нужда от компютър за работа, но включва редица подобрения. Добавена е нова система за проследяване на позицията с 6 камери, която се настройва по-бързо и няма нужда от допълнителни базови станции за позициониране. Очилата предлагат комбинирана резолюция от 2880 х 1700 пиксела, което е с 88% повече спрямо оригиналния Vive за още по-отчетливо изображение. Ползват се нови LCD панели, които намаляват разстоянието между пикселите, а освен това RGB подредбата намалява т.нар. screen-door ефект (като гледане през мрежа против насекоми).

Очилата са с нов дизайн, който позволява лесното преминаване между реалността и VR само с повдигане на предната част. Направени са и подобрения на ергономичността за по-продължителни сесии, а в лентата са вградени и слушалки, които могат да се свалят при нужда. Vive Cosmos са съвместими и с безжичния адаптер на Vive за ползване без кабел. Устройството има и модулна предна част, която позволява добавяне на аксесоари с различна функционалност. Първата официална добавка е за потребителите, които желаят да ползват съществуващите Lighthouse базови станции за проследяване на движението, но искат да ги комбинират с Vive Cosmos.

В рамките на българската премиера успях да изпробвам очилата с няколко игри и установих, че те осигуряват значително по-добро изображение спрямо първото поколение, но това едва ли е изненадващо. Ергономичността наистина е подобрена, а очилата се фиксират стабилно върху главата, без да се усещат тежки благодарение на зоната, която ляга върху челото. Отчитането на позицията на двата контролера също беше много добро, което се подпомага от специфичните фигури върху тях – именно те се заснемат от шестте камери, а информацията се комбинира с тази от сензорите в аксесоарите.

  • Някой пробвал ли е тези играчки? Или да е следил как се развиват, излиза ли нов софтуер и интересни неща?

    Понеже VR-а при телефоните почти напълно замря, ми е любопитно какво се случва при самостоятелните машинки.
    Това е съвместимо с всички VR игри и приложения (Vive, Oculus, SteamVR), така че има съдържание - май са над 2000. В случая обаче е нужен и сравнително мощен компютър, който да обработва изображението.
    chilko
  • Някой пробвал ли е тези играчки? Или да е следил как се развиват, излиза ли нов софтуер и интересни неща?

    Понеже VR-а при телефоните почти напълно замря, ми е любопитно какво се случва при самостоятелните машинки.
    Пробвал съм Google cardboard VR. Има интересни игрички, една със светулка, ютюб 360, virtualrealporn(така го пишете слято в сайтовете), панорама са интересни. Но VR ще последва съдбата на 3D TV - неудобно и прилошаващо за дълго ползване...
    tzincbg
  • Някой пробвал ли е тези играчки? Или да е следил как се развиват, излиза ли нов софтуер и интересни неща?

    Понеже VR-а при телефоните почти напълно замря, ми е любопитно какво се случва при самостоятелните машинки.
    board